mandag den 8. april 2013

Gul som forårssolen..

Sverige er et skønt land. Virkelig idyllisk, frodigt, venligt og dejligt! Helt bestemt. 
Men som årene er gået, bliver det mere og mere tydeligt, hvad man som opvokset dansker kan savne i et andet land. Jeg savner karry sild (meget!!!!!) og and/kalkun/torskerogn til normale priser (hvis man overhovedet kan finde varen i butikkerne).


Men udover den manglende sild, så er her virkelig skønt ;o)
Specielt nu hvor forårssolen endelig er tittet frem. Skønt med skønt på!
Meget fjollet og ubetydeligt mandagsindlæg herfra.

Uhmmmmmm karry sild og andesteg....



2 kommentarer:

Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Nu bor jeg der jo ikke selv men vi har sommerhus i Skåne og jeg er fan af Sverige:-) Kom hjem der fra i går og glæder mig allerede til jeg skal derop igen. Generelt synes jeg at deres udvalg inden for pålæg er lidt anderledes, men til gengæld har de et kæmpe udvalg inden for økologi. Og så er der jo vej-selv-slikket;-)
K.h.
Christina

Freya sagde ...

Hehe ja.. Min mand er også fan af det billige vej-selv-slik ;o)
Der er nok også ting jeg ville savne fra de svenske butikker, hvis vi valgte at flytte tilbage til dk. De laver jo bl.a. fantastiske skinker.. (og 100 forskellige former for skinke pålæg haha)