torsdag den 4. oktober 2012

At bide og blive bidt..

Det må være det evige dagpleje/vuggestue dilemma..
Jeg har været heldig med den store. Ingen bid eller andet i den dur, dengang hun var en bette en. Hverken som offer eller 'gerningsmand' (well af hvad jeg ved af, men hun har aldrig været en bider, så jeg tvivler på det).
Men heldet slipper op, og i dag fandt jeg et bid på min mindste lille tulle. Hjertet hoppede en gang og hun blev krammet og krammet.
Jeg tror ikke de har opdaget det i vuggestuen, for sådan noget fortæller man vel barnets forældre?!?!? Der blev intet nævnt i dag.
Jeg kender hende godt nok til at hun må have skreget som en gal af det bid. Huden er endda skrællet af ved tandmærkerne.
Det gør ondt at vide hun har måtte tage imod de første knubs livet bringer. Den følelse af at ville beskytte sit barn mod alt 'ondt' sætter virkelig ind efter sådan en opdagelse.
Der er ingen tvivl om at det må gøre ondt som mor, hvad enten du har et barn der er blevet bidt eller et barn der bider de andre.. Men lige i dag synes jeg det er mest synd for min lille mus. Øv!



7 kommentarer:

Bex sagde ...

Av for s.... Det var også et ordentligt bid!
Her fortæller vi det altid til forældrene. Synes alt andet er pinligt...

Helle sagde ...

jeg er mor til 5 børn og de har alle bidt eller blevet bidt da de var små og det er aldrig rart at være mor uanset om dit barn bliver bidt eller er den der bider ... og heldigvis så kan ingen af mine huske det den dag i dag :)

Livet i Troldehulen sagde ...

Puha det var da et ordentligt bid hun der har fået, hvor synd for hende! :( Jeg ville nævne det i Børnehaven hvis det var mig.

Freya sagde ...

Nej det gør jo heldigvis mere ondt på moderen end barnet ;-)
Og er slet ikke i tvivl om det gør ondt i hjertet uanset hvilken 'side' man lander på..

Freya sagde ...

Jeg har kontaktet vuggestuen, bare for at de er obs på at der er 'en bider' løs. For de anede ikke det var sket.. Mere kan man ikke rigtig gøre og nu er de opmærksomme på problemet.. :)

Freya sagde ...

Ja ikk.. Men de anede det ikke nu hvor jeg har snakket med dem. Og det kan jo ske, de er så sørens hurtige i den alder ;)

Sabrina sagde ...

AV, sidder og får helt ondt af din lille pus :(