fredag den 24. august 2012

Sund fredags snold..

Let's face it.. Der findes alt for meget slik og usunde sager derude. Og det er næsten umuligt at gå en weekend igennem uden noget til den søde tand. I hvert fald herhjemme!

Så nu prøver jeg at finde lidt alternativer. Og jeg har netop færdiggjort disse lækre 'sunde' chokokugler. Og jeg siger jer, de er heaven i fingerbidder..



Jeg har brugt:
- 8 friske dadler
- 4 tørrede abrikoser
- en lille håndfuld rosiner
- en ca. 15-18 stk. hasselnødder
- en ½ eller lille håndfuld kokosmel
- en god mørk chokolade 150g ca

- Jeg skar dadler og abrikoser ud i små tern og hakke/blendede dem og rosinerne, i min lille Philips hakke/stavblender ting (haha ja hvad kalder man den lige??).
- Så kom jeg nødderne deri og hakkede dem.
- til sidst blev det hele hakket/blendet sammen (frugt, nødder og kokos)


- Chokoladen blev smeltet over en vandbad og frugtmassen rullede jeg til små kugler og rullede i den smeltede chokolade.


- op på en bageplade med kuglerne og voila..

Og man kan jo bruge lige de ting man vil - figner, mandler, tørrede kirsebær osv. Yum Yum!
De skal virkelig prøves.. Nemme og syndfulde gode!!







3 kommentarer:

Sabrina sagde ...

MUMS! de ser faktisk rigtige gode ud, måske man skulle prøve at lave dem en dag :)

God weekend

Kh Sabrina
www.brineh.blogspot.dk

Freya sagde ...

Jeg lover dig, de smager faktisk bedre end de ser ud.. ;-)

Sara sagde ...

De ser da utrolig appetitlige ud! Jeg er også blevet helt inspireret - tak for et godt indlæg om "sund" slik:)