mandag den 9. juli 2012

Mmmmm Pizzamad..

Smager bedst hjemmegjort!!!

Og det var lige hvad aftensmaden stod på i dag.


En lækker grovdej, der blev lækker og sprød i ovnen, lavet af :

- 25g gær
- 2 dl lunkent vand
- 1 spsk olivenolie
- ½ tsk sukker 
- 1 tsk salt
- 2 dl hvedemel
- 3 dl fuldkornsmel

 - Jeg opløste gær i vand og tilsatte olie, sukker og salt. Derefter mel under omrøring.
- Æltede den blød og lind og stillede den til side for at hvile i 30 min. 
- efter de første 10-15 min. tændte jeg ovnen på 220-230 grader med bageplade eller bagesten derinde.
- Efter hviletiden formes og rulles dejen ud (jeg fik den til at række til en bageplade uden problemer)
- Herefter kommes ønsket fyld på og den placeres på den varme bagesten eller bageplade
- Bages i ovnen i ca. 10-20 min. (eller til man synes den ser sprød, lysebrun og bagt ud)




 Dagens pizza bestod af hjemmegjort tomatsauce (af hakkede tomater, tomatpure, basilikum, salt, sukker og peber), fedtfattig ost i strimler, tyndskivede nye kartofler og en lækker udskåren chorizo pølse fra delikatessen. Og så lidt krydderier på toppen!



Den var superlækker og ungerne spiste rub og stub :-)























2 kommentarer:

Theresa Søvsø sagde ...

UHM - hvor ser den god ud!!
Må altså prøve det med kartofler næste gang!

Freya sagde ...

Ja det må du absolut... Det var første gang jeg prøvede det med kartofler, og det var YUM YUM :-)