onsdag den 27. juni 2012

Pirog jomfru!! Det' mig..


I går lavede jeg pirogger for første gang. 

Jeg er en kegle til mel og udrulning, så jeg svinede en del haha! Men Nu er det heldigvis smagen og ikke udseendet man skal kredse om herhjemme. Og lækre det blev de.
De gik rent ind hos både bullerbassen og mindstefnisen. Kan virkelig anbefales til børn. Og så er de jo perfekte til at tage med på arbejde dagen efter.!

Dem jeg lavede i går blev lavet med noget godt magert oksehakke, gulerødder, løg, tomatpure og en paprikarelish. Dertil fik vi masser af dejlig frisk grøn salat og en hjemmerørt hvidløgs creme fraiche. Mums!!
 Vil bestemt prøve at lege med forskelligt indhold næste gang. Både nogle vegatar varianter og nogle med andet kødfyld og smage. Glæder mig..



3 kommentarer:

Sabrina sagde ...

Mums de ser lækre ud - dem må jeg os prøve og lave en dag, har aldrig lavet sådan nogle før :)

Kh Sabrina

Freya sagde ...

Ja bare kast dig ud i det :o) Det er både sjovt og lækkert.. Det er super hyggeligt at prøve nye græsgange i køkkenet..

A + K = ♥ sagde ...

Pirogger er super godt! - Men mit køkken (og jeg selv) ligner også altid et kaos bagefter pga. melskyerne - men pyt, resultatet er jo godt!

- Anne