torsdag den 24. november 2011

Kreativ og børneeksem..

Jeg har aldrig haft eksem som barn, ej heller hr. mand så vidt jeg ved.
Men både buller og fnisen er åbenbart blevet født med et børneeksem gen!
Bullers viste sig for første gang for lidt over 6 mdr's siden. Det blev tricket af hendes parfume allergi. Og lige så hurtigt som det kom, lige så hurtigt gik det væk med en kort behandling.
Men den mindste er åbenbart hårdere ramt. Hun har fået sine første tegn på børneeksem, ikke tricket af andet end vejret vil jeg tro. Tørre nuprede plamager, der bliver rødlige i bad (varme)..
Nu står den på masser af dejlig fed decubal creme og så håber jeg vi slipper for en omgang hormonbehandling. XXXX Krydser fingrene!


Og så til det lidt sjovere. Buller og jeg har været lidt kreative i dag efter børnehaven. Hun ville gerne plukke blomster, men årstiden indbyder ikke ligefrem til blomsterplukning udenfor!
Hvorfor er det efterår mor? Hvorfor kan man ikke plukke blomster om efteråret? Hvor forsvinder blomsterne hen? Kommer de igen mor? og så videre.. Spørge Jørgen strikes again hihi..
Men hvor der er et problem, må der findes en løsning. Som sagt, så gjort.

Vi dykkede ned i en af mine hobbyskuffer og fandt piberenserne frem. Og 1-2-3, så var der 5 smukke farverige blomster parat til "plukning".

Nemt, hurtigt og buller's smil var det hele værd!


2 kommentarer:

Louise sagde ...

Seeeeeejt!!! :) og de er da ganske fine altså! :)

Freya sagde ...

hihi tak tak.. :D